2013. március 15., péntek

Én és az álmom

Én és az álmom
Október volt. A nap sugarai ép, hogy csak megmutatják nekünk sugaraikat.
A levegő napról napra egyre hűl. Jelzi, jön a fehér, hideg tél. A madarak melegebb éghajlatra költöznek, majd ha jő a napsütésben gazdag tavasz, megmutatják színes szárnyaikat.
De a zord hideg engem az álmom megvalósításában nem zavar meg. Táncos leszek. A világ legjobb balett táncosa. Ez az álom oly közel, de mégis messze.
A nevem Viktória. Tizenhat éves vagyok és Budapest nagy városában élek anyukámmal, a Duna partján, egy takaros házban.
Az a sok éves lelkileg és testileg megterhelő munka most a hasznomra válik.
Így hát reggel nyolckor, mint a villám ugortam ki az ágyból. Ugyan a verseny csak tizenegykor kezdődik a Syma Csarnokban, de ha akartam volna se tudtam volna tovább aludni. Nem izgultam. Úgy álltam a dologhoz, hogy mindennek úgy kell történnie, ahogy az meg van írva. A reggeli teendőket elvégezvén úgy döntöttem, hogy a versenyig nem kötöm össze a hátközepemig érő gesztenyebarna hajamat. A szobámat rendbe raktam, majd jó illatot érezve leszaladtam a konyhába. Anya jókedvűen palacsintát sütött.
-          Jó reggelt Napsugár-! köszöntött, s egy nagy puszit nyomott az arcomra.
-          Szia, Anyu! Mondd csak! Meg akarsz ölni?- a kérdésemre felhúzott szemöldökkel válaszolt. – Tudod, hogy a megméretetések előtt nem szoktam sokat enni! Erre te a világ legfinomabb reggelijét készíted!
-          Azt hittem, hogy örülni fogsz neki.
-          Még jó, hogy örülök! Te vagy a világ legjobb anyukája. És én úgy szeretlek!- öleltem meg.
-          Na, de aztán siess, mert a palacsinta kifog hűlni.
Jókedvűen leültem az asztalhoz, s elfogyasztottam a reggelimet.
Kilenc óra körül anya szólt, hogy a szomszédba lévő öreg bácsinak is vigyek egy tányérnyit. Neki is a palacsinta volt a kedvence. Kiskoromba, mikor anya dolgozott és a bácsinak nem voltak bajai a lábával, mindig palacsintát sütött nekem. És mire anya haza ért a munkából már alig maradt neki a finom édességből.
Kopogtam Béla bácsi ajtaján. Az idős ember meglepődve nézett rám, mikor kinyitotta az ajtót.
-          Viktória! Te még itthon vagy?- kérdezte a hatvanas éveit taposó, kedves lélek.
-          Igen! Tudja nemsoká indulunk! Csak hoztam át a bácsinak egy kis palacsintát! – s átnyújtottam neki a palacsintától púposodó tányért.
-          Jaj, köszönöm, Kedvesem!
-          Fogyassza egészséggel! Na nekem mennem kell, mert úgy látom, hogy lassan indulunk!
-          Viktória!- hátra fordultam – Kéz és lábtörést!
-          Köszönöm! És további szép napot!- megfordultam, most már a házunk irányába és lefutottam az apró lépcsőn.
A szobámba futottam, felvettem a kabátom és a hátamra akasztottam a felszerelésemet.
Anya az ajtóba várt.
-          Kész vagy?- kérdezte.
-          Igen, indulhatunk.
   Beültem a kocsiba, a cuccomat hátra raktam és kezdetét vette a verseny előtti csend.
A Syma Csarnokba nem volt nehéz eljutni. A közlekedés elfogadható volt.
A parkoló keresése ennél már bonyolultabb dolognak bizonyult.
Mire egy megfelelő helyet kiválasztottunk, a csarnok előtt minden tele volt várakozó fiatalokkal.
Beléptünk az épületbe, ahol a regisztrációra került sor. A kezembe nyomtak egy papírt, amin a 12-es szám állt. A hátuljáról a papírt le kellett húzni, amit később a ruhánkra kell ragasztani.
Úgy éreztem, hogy szerencsés vagyok, hogy a 12-es számot húztam, miszerint nem kell majd olyan sokat várni.
Az országból 2500 ifjú táncos jött ide csak azért, hogy bejusson a Chicago egyik legjobb iskolájába. 10 szerencsés tanonc lesz a kiválasztott, akik holnap indulnak a fél ötös járattal Chicago-ba.
Mikor a regisztráció a végéhez ért, a csarnok másik felébe vezettek. Ez volt az előkészülő. Itt mindenki kedvére nyújthatott, ehetett, ihatott, öltözhetett .
Ledobtam egy padra a cuccomat és kezdtem átöltözni. Mikor már a tüll szoknya is rám került, anya összefogta a hajamat és kontyba rendezte. Ez már olyan megszokás volt.
A válogatás megkezdődött.
A táncosok sorba mentek be, s sorba jöttek vissza síró szemekkel.
A tánc elvégzése után már egyből megmondják, hogy felvesznek e vagy sem.
Előttem eddig hét gyerek ment be, ebből egy nem úgy jött ki, hogy sírt.
Egy lány  a sarokból szúrós szemekkel nézett engem. Ha a szemével ölni tudott volna, én már nem lennék itt. Minőségi cuccai voltak, hosszú szőke haja. A pólóján 15-ös szám díszelgett.
Nem hagytam, hogy összezavarjon. Egyenesen előre néztem. A színpadról lejött a 10-es versenyző is.
Nem soká én jövök! Nagy levegő! – biztattam magam.
Anya leült a padra és várt.
Nemsoká kiáltottak, hogy jöhet a 12-es.
Kiléptem a színpadra, ami kb. akkora volt, mint a suliba lévő tornaterem.
Elindították a zenét, s innentől csak a zenével foglalkoztam.
A zene befejezte dallamos ringatását, megálltam a színpad közepén.
 A három tagú zsűri megbeszélték a látottakat, volt idő megnézni őket alaposan.
Az egyetlen férfi tag a zsűriben bizonyos Tamás nevet viselte. 45 éves lehetett, ha meg kellett volna a korát tippelni. Jobbján egy idős, ősz hajú nő ült. Szigorú arca miatt, úgy gondoltam, hogy őt a nehezebb meggyőzni. A férfi balján egy harmincas éveiben járó, vékony nő ült. Szemén szemüveg, mellyel mutogatni szokott. Ez jelezte, hogy fontos ember.
A döntés megszületett.
Kovács Viktória!- mondta a férfi. – Gratulálunk ön bejutott a Chicago-i balett iskolába.
További sok szerencsét!- Alig hittem el amit mond! Bejutottam!
-Köszönöm!– mondtam fülig érő szájjal. Kirohantam a színpadról, ahol anya már várt.
-Na? – kérdezte.
-Felvettek! –mondtam.  Ám a sarokba lévő személy szerintem a világ másik végére küldött volna. Na majd meglátjuk, hogy ő bejut-e. Soha nem voltam harcos természetű ember, de ez a lány nagyon idegesített.
A padon ültem és pihentem. Anya addig elment telefonálni az egyik étteremnek, hogy egy asztalt terítsenek Kovács névre. Mondtam neki, hogy semmi szükség rá, de ő hajthatatlan volt. A lány a sarokból, akinek a neve kiderült Izabell volt, következett.
A táskámba elkezdtem bepakolni, mikor kijön sikítozva, miszerint felvették.
Eközben anya már visszaért, és elindultunk az étterembe…
Este már minden bőrönd a konyhába foglalta a helyet, tele meleg holmikkal.
Mindketten tervekkel teli vártuk a holnapot.
Felszálltunk a fél ötös járatra, útban Chicago felé.
A hosszas utazás véget ért. A repülő leszállt az O’Hare nemzetközi repülőtéren. Taxit fogtunk és elindultunk a szállába. Ugyan nem sokat leszünk itt ugyanis én holnap reggeltől elfoglalom a kollégium egyik szobáját. Anya visszamegy Budapestre elrendezni az iskolai dolgaimat, majd a kettő hét múlva megrendezett bemutatóra visszajön.
Szóval a mai nap csak a pihenésé. Úgy döntöttünk, hogy ma várost nézünk, ha már ez lesz az ideiglenes otthonunk.
Chicago Cultural Center nevű könyvtárat néztük meg elsőnek.
A nap végére a fáradságunk már azt a szintet is elérte, hogy beszélni is alig tudtunk.
Pedig másnap szükség van energiára.
  Az ébresztőóra csörgött.
Hét óra van.
Felöltöztem, megcsináltam a hajam, fogtam egy taxit és rohantam az iskolába.
Rajtam kívül három lány készülődött a tükörszobába. Épp a cipőmmel bajlódtam, mikor Izabell is megérkezett. Egyikőnk sem örült, hogy látja a másikat, de nincs mit tenni. Egy csapatba vagyunk, szóval össze kell dolgozni.
-Jó reggelt Táncosok! A nevem Lisa! És én leszek ennek a csapatnak a tanára. Kezdjük is egy kis bemutatkozással!
Mint kiderült és, Isabell,  Anna, Dóra, Bea voltunk egy osztályba.
-          Gyerünk, Emberek! Munkára!-mondta.
 
Kettő héten keresztül vért izzadtunk, hogy a bemutatónk tökéletes legyen. A bemutató fontos dolog egy első osztályos balett táncos életében. Ezen a rendezvényen producere, milliomosok, szponzorok voltam jelen, akik mind jót tesznek egy táncos karrierjében.
Elérkezett a várva várt nap.
A bemutató.
Kora reggel érkezett meg anyu, de nem beszélhettünk sokat, mert sietnek kellett a főpróbára.
Lisa azt mondta, hogy mikor táncolunk felejtsük el, hogy kik az ellenségeink, barátaink, mert mind ugyanazok vagyunk: emberek. S az embereknek el kell fogadniuk magukat, ahhoz, hogy másokat is elfogadhassanak.
A bemutató elkezdődött.
Minden táncos gyönyörűbbnél gyönyörűbb ruhákban pompázott, de mégis a mi  ruhánk volt a legszebb. Gyönyörű krémszínű tüll szoknyácska arany mintázattal.
A hajunkba egyforma virág mintás csat. Egyszerűen gyönyörű.
Mi következtünk.
A színpad körül telis tele fiatalabb nézőkkel.
Majd kezdetét vette a produkció.
Isabell megértette azt amit Lisa mondott: senki nem ellenség. És meg is látszott a hatás! A műsor végére mindenki tapsolt. És nem akárhogy! Állva a helyükön maradtak.
A reflektorfény csak ötünkre sütött.
S tudtam, hogy ennél nincs is jobb érzést.
Sosem hittem volna, hogy milliónyi álom közül, pont az enyém válik valóra…..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése